Villkor för e-butiken

1. Villkorens räckvidd och giltighet

1.1 Dessa allmänna villkor för Schbot Robotics OÜ:s (säljaren) webbutik och beställningsvillkor (nedan kallade "villkoren") gäller för alla personer (nedan kallade köparen/prenumeranten) som använder www.schbot.ee e-butik (nedan kallad e-butiken), beställer varor och tjänster (nedan kallade varor) från e-butiken, inklusive att ingå ett köpeavtal (nedan kallat försäljningsavtal) för köp av varor från e-butiken.

Genom att acceptera villkoren bekräftar köparen att han/hon har läst, accepterat och följer villkoren i försäljningsavtalet.

2. Köpa varor och göra en beställning i webbutiken

2.1 Det är möjligt att köpa varor som har länken "Lägg i varukorgen" i e-butiken. Varornas pris och tillgänglighet kan ändras utan föregående meddelande. Om köparen har lagt en beställning innan priset på varorna ändras gäller det pris som gällde vid tidpunkten för beställningen.

2.2 Säljaren har rätt att frånträda det köpeavtal som ingåtts via e-butiken och att inte leverera de beställda varorna eller utföra tjänsten i följande fall: varorna är slut i lager; detta är en "Beställd" vara som inte längre finns i lager; priset eller egenskaperna för varan har visats felaktigt på grund av ett systemfel.

2.3 Kundvagn och beställning

Du kan ändra antalet artiklar i din kundvagn. Välj lämplig fraktmetod för att beställa varan. Ytterligare information om leveransmetoden begärs på beställningsformuläret.

Kupongen kan användas genom att öppna rutan "Rabattkod" och ange din egen kupongkod i rutan "Kupongkod" och klicka på knappen "Lägg till kupong".

Bekräfta din beställning genom att klicka på "Submit Order" (skicka beställning) och du kommer att bli hänvisad till att betala enligt den valda betalningsmetoden. Du kan ändra ditt betalningssätt i föregående steg. Om du vill kan du anmäla dig till Schbot e-butik. Välj fraktmetod och tryck på knappen "Nästa". Du kommer att presenteras för det sista valet av betalningsmetod som krävs för att bekräfta din beställning och slutföra ditt köp. Välj en betalningsmetod och betala för ditt köp. Man måste vara försiktig när man gör en beställning, eftersom den är beroende av att de beställda produkterna levereras snabbt och problemfritt.

Försäljningsavtalet ska anses ha ingåtts från och med mottagandet av det belopp som ska betalas enligt orderbekräftelsen på Schbot Robotics OÜ:s bankkonto eller från och med undertecknandet av avbetalningsköpsavtalet. Säljarens orderbekräftelse kommer inte att verkställas.

2.4 Betalning av varor

Du kan betala för produkterna: via internetbanken (via Swedbank och SEB banklänkar). Du kan betala med postpay genom att klicka på knappen "postpay" på sidan för orderbekräftelse och följa instruktionerna på skärmen.

Du kan betala med presentkort och kreditkort genom att klicka på rätt betalningsmetod och följa instruktionerna på skärmen.

När du har betalat skickar e-butiken en orderbekräftelse och en faktura till dig.

All personlig information som kommer till vår kännedom när du besöker Schbot Online Store och gör inköp behandlas som konfidentiell information. En krypterad kommunikationskanal med bankerna garanterar säkerheten för köparens personuppgifter och bankuppgifter. Företrädare för Schbot Robotics OÜ har inte tillgång till respektive krypterade uppgifter.

2.5 Leverans av produkter och leverans

Varorna levereras till den leveransadress som köparen angett i beställningen. Köparen informeras om leveransen via de kontaktuppgifter som anges i beställningen. Transporten av de beställda varorna ska ske i enlighet med de transportvillkor som gäller vid tidpunkten för beställningen.

Vänligen ange rätt kontaktinformation vid beställning för att undvika förseningar och missförstånd vid leverans av produkterna. Schbot Robotics OÜ och kurirföretaget ansvarar inte för förseningar i leveransen eller missförstånd om förseningen eller missförståndet beror på att den information som du lämnat vid beställningen är felaktig eller felaktig.

Varorna levereras endast till köparen och på grundval av följesedeln. Innan du undertecknar följesedeln ska du noggrant inspektera förpackningen och, om förpackningen är skadad, göra en anteckning på följesedeln. Om förpackningen är defekt kan du vägra att ta emot leveransen och/eller omedelbart meddela Schbot kundtjänst på info@Schbot.com.

Varorna överlämnas till en tredje part med tillstånd (även om köparen har utsett en tredje part som mottagare i beställningen). Säljaren kan ge tredje part tillstånd att leverera varorna (inklusive kurirservice).

Om köparen inte hämtar varorna inom 14 (fjorton) dagar från dagen för mottagandet av de överenskomna varorna ska köparen anses ha brutit mot försäljningsavtalet och ska inte begära ut varorna. Säljaren har rätt att ensidigt frånträda köpeavtalet och kräva skadestånd (till exempel kostnaden för lagring av varorna) och kvitta den förlust som säljaren lidit mot de belopp som köparen betalat i förskott.

2.6 Återkallelse av försäljning och återlämnande av varor

Konsumenten har rätt att frånträda köpeavtalet inom 14 (fjorton) dagar från det att varorna har levererats. Rätten att frånträda köpeavtalet gäller inte för "Beställning" och specialbeställning av varor som anges i e-butiken.

Vid återkallelse av försäljningsavtalet måste varorna och förpackningen vara oanvända och kompletta. I händelse av ångerrätt ska alla gåvor och andra mervärden som uppstår i samband med köpeavtalet återlämnas.

Vid återlämnande av begagnade eller ofullständiga varor har säljaren rätt att inte tillgodose köparens återkallelse eller att avräkna kostnaden för avskrivning av varorna från det belopp som ska återlämnas till köparen. Säljaren har också rätt att avräkna värdet av gåvor och andra mervärden till gällande detaljhandelspris om varan inte återlämnas.

När säljaren frånträder köpeavtalet har han rätt att kvitta upp till 10 euro av köpeskillingen för att få ersättning för hanteringskostnader.

Om köparen inte returnerar varorna inom 14 dagar från den dag då han eller hon lämnade in sin ångerrätt har säljaren rätt att inte acceptera ångerrätten.

Begäran om återlämnande av varor och hävning av köpeavtalet kan meddelas på info@Schbot.com.

När du ångrar köpekontraktet kan du returnera varorna till Schbot-återförsäljaren, vars adress finns på webbplatsen www.Schbot.com. För återlämning till kontoret tas en hanteringsavgift på 10 euro ut som ska betalas till kontorets kassör. Du kan returnera varorna per post till Schbot Robotics OÜ e-butik på A.H.Tammsaare tee 47, Tallinn 11316.

Köpesumman återbetalas inom 14 dagar efter att den returnerade varan har kommit till säljaren. Det belopp som betalats via banklänk eller banköverföring kommer att krediteras tillbaka till det konto från vilket beloppet betalades och enligt den betalningsmetod som användes för att göra beställningen. Vid betalning med kreditkort lämnas en begäran om annullering till kortbetalningscentralen. Vid hyrköp kommer det aktuella hyrköpsavtalet att annulleras på grundval av en skriftlig ansökan som skickas till info@Schbot.com. Vid betalning med presentkort återbetalar vi köpesumman på presentkorten.

2.7 Återkallelse av köpeavtalet

Du har rätt att avbryta din beställning efter att du har betalat för varorna, men före leverans, utan extra kostnad. För att häva köpeavtalet/beställningen måste du skicka ett meddelande med köpeavtalets nummer till e-postadressen info@Schbot.com. En bekräftelse på att köpekontraktet har upphävts kommer att skickas.

3. Principer för dataskydd och databehandling

3.1 Säljaren garanterar köparens uppgifter inkl. sekretesspolicy för skydd och användning av personuppgifter villkor i enlighet med det förfarande som föreskrivs. Köparen bekräftar att han/hon har läst och godkänner villkoren i denna integritetspolicy. Med förbehåll för tillämplig lag och villkoren i denna integritetspolicy har säljaren rätt att, utan köparens samtycke, behandla uppgifter (inklusive personuppgifter) i den utsträckning som krävs för att använda webbutiken, upprätthålla försäljningsavtalet eller verkställa försäljningsavtalet. Bland annat har säljaren rätt att utan separat samtycke: skicka meddelanden som rör användningen av e-butikens tjänster, inkl. meddelanden som skickas i syfte att skydda e-butikens användare; föra register över köparens beställningar som är inloggade i e-butiken för bättre kundservice och transaktionskontroll, inklusive, inom rimlig tid, beställningar som köparen inte slutförde under sessionen.

3.2 Om köparen har samtyckt till att uppgifterna används i marknadsföringssyfte genom att ingå ett kundavtal eller på annat sätt genom att köparen bekräftar sin vilja att göra det (t.ex. i självbetjäning), kommer säljaren att använda uppgifterna enligt de villkor som anges i integritetspolicyn. inklusive personlig direktmarknadsföring, reklam och erbjudanden om varor och tjänster till köparen på elektronisk väg (t.ex. via e-post eller SMS).

3.3 Köparen har rätt att när som helst återkalla sitt samtycke till att använda uppgifterna för marknadsföringsändamål genom att skicka ett e-postmeddelande till säljaren eller vägra att ta emot ytterligare erbjudanden om direktförsäljning genom att följa instruktionerna i erbjudandet om direktförsäljning som skickats till deras e-postadress.

4. Ansvar och tvistlösning

4.1 Konsumenten har rätt att inom 2 (två) år från leveransdatumet för varorna lämna in ett klagomål till säljaren om varorna inte överensstämmer med kraven (defekta varor). Reklamationen ska lämnas in omedelbart, dock senast inom 2 (två) månader efter det att felet upptäckts. När en defekt upptäcks ska konsumenten vidta rimliga åtgärder för att bevara och skydda varorna, inklusive användning av defekta varor, om användningen av varorna ytterligare försämrar varornas skick.

4.2 Om varorna inte överensstämmer med avtalet har köparen rätt att söka rättsmedel, inklusive att kräva reparation, utbyte eller upphävande av försäljningsavtalet och återlämnande av de icke-överensstämmande varorna.

4.3 Schbot Robotics OÜ är inte ansvarig för: skador/försämring av varorna, defekter orsakade av felaktig användning av varorna, normalt fysiskt slitage av varorna vid normal användning.

4.4 Om produkten garanteras av säljaren eller tillverkaren ska villkoren för garantin ges till köparen skriftligen tillsammans med produkten och/eller göras tillgängliga elektroniskt i webbutiken.

4.5 För att lösa senare problem måste köparen behålla ett inköpsbevis (faktura, kontrakt etc.) som visar att varan köptes från säljarens webbutik. Utan försäljningsbevis kan säljaren/servicemannen inte lösa problemet.

4.6 Reklamationer som rör varor som köpts från e-butiken kan lämnas in på följande sätt: Schbot Robotics OÜ e-shop A.H.Tammsaare tee 47, Tallinn 11316, till: info@Schbot.com. Ansökningar tas också emot på Schbot-kontoret, vars adress finns på webbplatsen www.Schbot.com.

4.7 Reklamationen måste också åtföljas av defekta varor. Säljaren och köparen ska ingå ett avtal om underhåll och reparation av utrustningen om det är nödvändigt att få en diagnostisk eller sakkunnig undersökning av varorna för att fastställa felets art och orsak.

4.8 Regleringen av fel i Varorna ska baseras på Schbot Robotics OÜ:s reklamationsvillkor, som ska utgöra en integrerad del av försäljningsavtalet och dessa inköpsvillkor och som ska godkännas av Köparen innan försäljningsavtalet ingås.

4.9 Säljaren ser till att de varor som säljs i e-butiken uppfyller de normer som gäller i Europeiska unionen. De omständigheter som anges i dessa standarder anses inte vara bristfälliga.

4.10 Information om beställningen kan begäras: E-R +372 6864077 eller e-post: info@Schbot.com.

4.11. Konsumenten har rätt att kontakta den behöriga tillsynsmyndigheten, som är Konsumentverket, Rahituseu 2, Tallinn, 10130, e-post: info@tka.riik.ee. Nämnden för konsumenttvister är behörig att lösa tvister som uppstår i samband med ett avtal mellan en konsument och en näringsidkare och som parterna inte har lyckats lösa genom överenskommelse. För mer information om hur man löser sina klagomål, se http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

5. Andra villkor

5.1 Produktbilderna är endast avsedda för illustrativa ändamål.

5.2 Priserna och tillgången på varor kan ändras utan föregående meddelande. I detta fall förbehåller sig Schbot Robotics OÜ rätten att annullera försäljningen och återbetala pengarna till kundens löpande konto inom 10 arbetsdagar.

5.3 Schbot's e-shop förbehåller sig rätten att vägra försäljning om varan har något av följande problem: ett mänskligt fel vid inmatning av priset eller ett tekniskt fel i systemet (om till exempel en ångrengörare som kostar 700 dollar säljs för 7 dollar är detta ett uppenbart fel. följaktligen förutsätter vi att kunden ska förstå att det är ett fel och att varan inte kommer att säljas till det priset).

5.4 Produktinformationen granskas och uppdateras regelbundet. Uppgifterna kan ha uppdaterats sedan ditt senaste besök. På grund av brister i tillverkarnas datakort kan det förekomma felaktigheter i produktinformationen i Schbot e-shop. I detta fall tar Schbot e-butik inget ansvar för att produktinformationen är korrekt. Vi rekommenderar dock att du kontrollerar produktinformationens riktighet på vår kundtjänstlinje +372 6864077 innan du gör ett köp.

Policy för presentkort

  1. Presentkortet gäller för alla onlineköp.
  2. Presentkort kan inte bytas ut mot kontanter.
  3. Ett förlorat eller ogiltigt presentkort kommer inte att utfärdas eller återbetalas.
  4. Presentkortet kan endast användas en gång.
  5. Schbot.com är inte ansvarig gentemot dig för skador som orsakas av: a. Köp, inlösen och/eller användning av ditt presentkort, b. Din oförmåga att använda ett presentkort som har förlorats, glömts bort eller på grund av ogiltig/felaktig kontaktinformation, eller c. Användning av presentkortet av obehöriga eller obehöriga personer.
  6. Vi förbehåller oss rätten att efter eget gottfinnande ändra, ta bort eller lägga till dessa villkor.
  7. Genom att lösa in ditt presentkort samtycker du till att vara bunden av dessa villkor och vår policy. Se våra prenumerationsvillkor för mer information.

Policy för kuponger

  1. Varje kupong identifieras med en kupongkod och har olika krav och belöningar. Kontrollera att alla krav på kupongen är uppfyllda för att du ska få din rabatt.
  2. Kupongvärdena anges på kupongen.
  3. Kupongerna kan endast användas en gång.
  4. Kupongerna kan endast lösas in på Schbot.com
  5. Kupongen får inte användas i samband med köp av produkter som säljs av tredje part eller deras varumärken.
  6. Vid beställningar av flera varor fördelas kupongens värde på varje artikel baserat på förhållandet mellan varans värde och det totala värdet av alla artiklar, exklusive frakt, skatter och andra avgifter.
  7. Vissa produkter kan inte få någon rabatt. Detta gäller bland annat nya produkter som enligt lag inte får säljas med rabatt i vissa länder.
  8. Vissa kampanjerbjudanden kan inte kombineras med andra kampanjer i samma beställning. I allmänhet kan endast en kupongkod användas per beställning.
  9. Varje kupong är endast giltig under en begränsad tid och upphör att gälla det datum som anges i erbjudandet.